tisdag 1 december 2009

Onda ben

Upp till Nytorpet idag, en timmes löpning stod det på schemat.Direkt kändes det att det skulle bli en lång timme, benen ville inte alls, de gjorde ont från start. Stapplade runt, men kändes sådär, fast visst, ett tag funderade jag på att lägga mig där i skogen, den impulsen övervann jag i alla fall. Man får vara glad för det lilla :)



En härlig ridtur idag, solen visade sig och färgade himlen rosa när den sjönk mot horisonten. Nu kommer kylan. Kändes också i början när jag red mot vinden, den bet rejält i kinderna. Gångartsväxlingar var kul tyckte hästen, och tog ett rejält skutt över en vattenpöl. Härliga djur :)
Eftersom det verkar som regnet kanske eventuellt håller sig borta nu några dagar så gjorde jag ett nytt försök att tvätta bilen. Nu höll den sig åtminstone ren hela vägen hem, bättre än sist. Passade på att hälsa på syster som bjöd på mat. Blir ju alltid jättehungrig efter att ha varit hos hästarna, så det uppskattades, tack för det!