lördag 5 december 2009

träning * 2

Regn imorse, så jag låg en extra halvtimme och faktiskt så slutade det regna innan jag skulle ut med cykeln, tack för det. Men blöta vägar, drömmer mig tillbaka till torra vintervägar, har ju bildbevis för att det uppenbarligen någon gång har existerat...


När jag kom hem unnade jag mig en lyxfrukost, risgrynsgröt med saftsås, färskpressad apelsinjuice (billiga apelsiner denna vecka), nygräddade frallor och rökt makrill avnjöts framför skidskyttet på tv. Kul att se från Östersund, var ju målgång där på Vertex Velo i somras, 10 mil i 13 grader och regn, känns som rena värmeböljan nu men då frös jag. Men jordgubbstårta, färdigbredda mackor och godis vid målgång, de visste hur man skulle få med sig bra minnen från loppet :)
Lite pluggande, sedan åkte vi till Nytorpet där det var en timmes löpning på schemat. Kändes mycket bättre än sist, vilodagen igår gjorde nog susen.
Nu har småfåglarna fattat att de ska äta av våra fröer, bra det så kise har något att titta på...