tisdag 8 december 2009

Vaccinerad

Igår var jag och ungefär hälften av alla andra och fick spruta mot svinis. Rätt in i muskeln tryckte hon in sprutan - aj. Så nu är man lite öm, men hellre det än sjuk sedan. Tydligen var det hajoljan som gör ont, i alla fall enligt tidningen.


Bonden i Tararp har tänt nästa ljus i adventsljustaken. Får titta på den eftersom jag inte har någon själv, restriktiv med tända ljus eftersom missen är väldigt nyfiken...

Söndagens 10/20-pass var lika jobbigt som alltid, helt fördärvad efteråt. Och även dagen efter (igår), men det kanske ska vara så? Att man är alldeles förstörd i typ ett dygn efteråt. Kanske man skulle bli motionär och hålla på med komfortträning istället? Det finns ju massor av folk som bara tränar för att det är kul, men det är klart, jag antar att man inte är lika nöjd med sigsjälv om man slutar med plågo-passen. För jag räknar med att de har positiv effekt och gör mig till en bättre cyklist.

Kanske att tröttheten kan ha berott på det intensiva pluggandet under resten av dagen också? Måste bli bättre på att dela upp pluggandet och inte spara allt så länge som möjligt, även om jag hittills fått in uppgifterna i tid så hade det ju varit bekvämare att vara mera klar när söndagen kommer...

Idag var det en välbehövlig vilodag, en härlig ridtur i skogen, vi hittade några lämpliga björkstockar att hoppa över :) Hemma låg Zero och väntade i lådan, artikeln om Mesh läste jag innan maten var klar.
Nu väntar vaniljhjärta!