torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Solen lyser, minusgrader och fint ute. Tyvärr är jag inte riktigt pigg så det blir ingen träning idag. Bättre att bli helt frisk innan man kör igång igen, det har man igen i slutändan. Jag har ändå lyckats med mitt bästa träningsår, ca 40 timmar mer än tidigare toppnotering, det får jag vara nöjd med. Jag har ändå inte jagat timmar, utan prioriterat kvalitet på träningstimmarna jag lägger ner.


Inför nyår brukar jag fundera ut små livstilsförändringar, ibland varaktiga, ibland temporära. Detta år lyckades jag t ex låta bli cola i nästan 6 månader, målet var att hålla upp en månad. Godis lyckades jag också låta bli, men inte lika länge. Inför 2010 så är tanken att inte äta godis på tre månader. Bakverk är inte inkluderat i detta, man måste ju leva också :)
Hoppas ni får en härlig nyårsafton allihop!