söndag 13 december 2009

Amaryllus

Min amaryllus har slagit ut. Tack mamma för löken! Rätt färg och special, som det skulle vara :)

I torsdags var jag med syster och shoppade i Kristianstad, så nu är det inte jättemånga julklappar kvar. Tvättade bilen oxå, så det blev ju lite skitväder sedan, som vanligt. Kanske ska sluta med de påhitten?
Men de hade en vansinnigt god chokladtårta där vi var & fikade (i Kristianstad). Och tydligen finns den på Ninas i Mörrum också, kanske läge att pipa in där på hemväg efter något pass?

Fredagkvällen blev det julmat i goda vänners sällskap, trevligt.

Lördag förmiddag visade sig äntligen solen, men då tog jag det lugnt, sov länge och käkade sen frukost framför skidskyttet på tv. Härlig seger av Helena Jonsson!
Sedan bar det av till teatern för jobb. Med tanke på tiderna så bävade jag lite för att det skulle vara mycket, men vi byggde rätt kvickt och kunde ta en pizza innan föreställningen började. Rivningen gick också rätt smidigt, så det var inte alls så tungt som jag hade befarat. Men bättre att det är på det hållet. Fick snömaskinen förklarad för mig och när vi var färdigjobbade så snöade det på riktigt, inte mycket, men lite flög det i luften.

Även idag snöade det lite. Så när julstämningen ändå var där så åkte vi på julmarknad på Eriksberg. har aldrig varit på sådant förut (om jag inte förträngt det). Först kändes det lite jobbigt när det var jättelång kö, men väl där så var det trevligt. Massa olika viltgrejer att smaka på. Fast det rökta rådjurslåret i kylen smakar bättre än deras rökta andbröst & rökta hjort. Men lite salami och vilda prinskorvar blev det. och den obligatoriska grillade vildsvinskorven, tyvärr var den slut till försäljning att ta med hem. Hittade ett par goda chokladkakor som uppfyllde mina krav, och munkar såklart.

Träningen då?
Jo, ännu ett kryss, 8 veckor avklarade och inte ett pass missat, så nöjd! Dagens pass var förvisso hemskt, men de andra passen denna vecka får godkänt så jag är nöjd, och det känns i benen att de har fått jobba ikväll. Söndagar är härliga när man sätter krysset i träningsprogrammet och kan njuta av ännu en fullföljd vecka!

Helgen avslutades med Ice Age 3, riktig humörhöjare!