måndag 4 januari 2010

Tillbaka i verkligheten

Efter att verkligen ha slappat in det nya året var det dags för vardag igen. Igår var det kallt, så vi åkte en sväng med bilen för att inte bara sitta inne hela dagen. Blev en tur längs Mörrumsån. Trots det sista tidens kyla så var det rätt mycket öppet vatten. Såg strömstaren sitta och titta i en av laxrännorna.



Idag var det dags att dra igång med den hårda träningen igen, löpning 4*4 min blev det. Iskalla vindar från havet under uppvärmningen, som ligger öppet (som alltid här), men intervallerna kördes på elljusspåret och där var det lä. Gick ut alldeles för hårt på första, hade H inom synhåll och försökte hänga på istället för att köra mitt tempo. Dumt, för resten av passet blev verkligen skitjobbigt! Men nu efteråt är jag nöjd, och det känns skönt att ha veckans jobbigaste pass avklarat.

Hittills känns det bra med godis & colastoppet, även om jag mer än en gång har varit sugen... Men det är mycket lättare i år än förra året, då var första veckan hemsk och jag undrade många gånger varför jag ens försökte, nu är det inte i närheten så hemskt. Men det är klart, det är som allt annat, det är mycket lättare när man vet att man har fixat det en gång innan!