söndag 8 januari 2012

Cross

Idag var det utecykling som gällde, det blev en runda på crossen. Det var väl typ 2 månader sedan jag cyklade ute, så det kändes väldigt ringrostigt. Men fick sällskap av Henrik och John, och det tackar man inte nej till så jag bytte mitt styrkeTC-pass till ett utepass. Benen gjorde ont från första tramptaget, och det släppte aldrig.
Det visade sig att det blev ett rätt styrkebetonat pass då grusvägarna var mjuka och sugande. Ett helt batteri med höjdmetrar ovanpå det gjorde benen grymt trötta. Överkroppen var trött efter gårdagens pass, så jag orkade knappt stå i vissa backar. Det var länge sedan jag var så trött efter ett cykelpass, men riktigt nöjd med denna helgs träning, härligt!

Väl hemma kunde vi avnjuta avslutningen på Tour de ski, vilken uppvisning av Marcus Hellner - imponerande! Sådant är bra för den egna motivationen.

Imorgon kommer jag njuta av att ha ett stillasittande jobb.