söndag 22 januari 2012

Söndagstrött

Igår hade vi besök av Linda, trevlígt att kunna ses även utom tävlan :)
redan på eftermiddagen började vintern göra sig påmind, regnet övergick i vita flingor som sökte sig till marken. Rätt slaskigt, men ändå lite vinterkänsla. Passade på att rida på morgonen för att slippa vara ute i slasken (det var uppehåll då). Kändes som ett smart drag. Besök av syster och ett pass på TC så var lördagen fulltecknad.


Idag sa kroppen från. "Ta det lugn eller så strejkar jag" sa den. Väglaget gjorde det inte riktigt möjligt att köra vare sig rullskidor eller riktiga skidor och med en kropp som hotade med strejk så var det läge att ta det lugnt. Ok, det behövdes att Henrik skulle övertala mig också... Så då kunde jag ägna mig åt andra saker jag gillar, läsa (plöjde genom en hel bok på eftermiddagen) och laga god mat. Och såklart blev det ut en sväng, det var ju sol - det vill man inte missa såhär års.


Hade ett gäng grönfinkar på besök, men det blev inga bra bilder. Bjuder istället på herr och fru domherre som är frekventa besökare vid fågelbordet.