söndag 12 september 2010

Hallbyrundan

Idag var det dags för Hallbyrundan, sista deltävlingen i Västgötacupen med Maxiklass för i år (nästa helg är det ingen maxiklass). Banan var lite förändrad sedan förra året, lite kringelikrokar i en granplantering. Inget omöjligt, men lite på skrå så det gällde att vara med i skallen också. Regnade lite innan start, det blev inte så blött i skogen men lite halkigt på gräsängen i början.

Var inte lika taggad som igår, och märkte att Fröken Försiktig kom fram, det blev lite passiv åkning och ingen motivation att ta ut det sista. I början på tredje varvet märkte jag att cykeln var grymt understyrd, och visst var det pyspunka. Sista varvet blev fokus på att försöka ta mig i mål. Hade lite luft kvar så det gick hyfsat att cykla ändå, men det gick rätt mycket långsammare och pulkabacken gick jag uppför hela.

Det är tredje gången jag punkterar på mtb-tävling såpass att jag "lidit" av det på banan, vilket verkligen inte är något att klaga över. Och jag kunde ju ta mig i mål. Är nog lite mindre trött än om jag inte hade punkat, så just nu känns det ok.

Nästa helg avslutas Sverigecupen och Västgötacupen i Vårgårda.