lördag 19 juni 2010

Ymerracet

Dags för ny deltävling i Sverigecupen, Ymerracet i Borås. Brukar inte vara riktigt kompis med den banan, åtminstone inte första delen som består av en massa jobbiga uppförsbackar. Speciellt en är riktigt slitig, vilket ger en anledning att ångra varenda överflödig kalori man har stoppat i sig. Andra delen är plattare med lite rötter att skumpa fram över och en backe som hade lite nya stigar för i år och som jag nu blev riktig kompis med.
Kom på en andra plats idag och tog tillbaka ledningen i Sverigecupen, då Irma var tvungen att bryta pga sjukdom.
På kvällen blev det ""den vanliga" grekrestaurangen här i Borås där vi goffade i oss en välförtjänt trerätters :)

Vädret ser mer lovande ut inför imorgon, idag var det skurar men nu ser man till och med en hel del blå himmel. Känns som jag slipper oroa mig över däckval, Race King brukar vara ett bra val på morgondagens bana bara det är tillräckligt torrt.

I torsdags fick jag förresten träna mitt bollsinne då jag testade att slå en massa golfbollar både på driven (? i alla fall där man drämmer till bollen allt vad man kan och hoppas på det bästa), fick även testa på att putta vilket faktiskt var roligare (!). En sådan green skulle man ha som gräsmatta!