fredag 11 juni 2010

Rabarberpaj

Sitter och väntar på att en smarrig rabarberpaj ska bli klar. Kan inte låta bli att bjuda på receptet :)

Knäckig rabarberpaj

Skär 500 g rabarber i småbitar och lägg dem i en pajform. Strö på lite socker.

Smält 150 g smör
häll i 0,5 dl sirap och 1 dl grädde, vispa ihop och dra av kastrullen från plattan

Blanda ner detta:
2 dl mjöl
2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker

Bred smeten över rabarberna, grädda i 25-30 min i 175 grader, tills ytan är lite knäckig.
Vaniljglass är mumsigt till.


Igår var det enminutare som tröttade ut min arma kropp. Kände mig stark och kom betydligt längre än vad jag gjort tidigare. Visste inte hur mycket medvinden gjorde, så när jag kört mig illamående fick jag sällskap av Henrik på sista, Han hade kört sig trött på Tabata innan, men fått pusta lite medan jag for upp och ner i backen. Helt nöjd med att vi kom upp för backen samtidigt!