söndag 20 juni 2010

BCA-racet

Så var det dags för en ny tävlingsdag i Borås. Solen sken men det var mörka hotfulla moln på himlen, men det är inte så ovanligt på den tävlingen... Testade varvet på morgonen och det var kändes fint, det är inga större konstigheter på den banan.

Starten var katastrof. De släppte iväg P13-14 och F13-14 kanske halvminuten före D30 och D40, vilket innebar att vi kom ifatt dem i slutet av startbacken. Första varvet blev som ett tufft intervallpass, gasa järnet där det gick att köra om för att sedan ta en kölapp på singletracksen. Anna Persson i min klass, Ulrika Wånggren från D40 och jag hade sällskap första varvet. På andra varvet uppför den långa backen på hygget fick Anna riktigt brått och seglade iväg, mina ben hade inte alls för avsikt att hänga med i det tempot. Anna lyckades komma om några ur de yngre klasserna som jag inte kom om innan det var dags för singletrack och hon utökade sin lucka. Hade dock bra flyt i skogen, och när man ser åkare framför sig är det lättare att motivera sig att kämpa vidare, även om de kör i andra klasser.


Ulrika gick förbi i startbacken på sista varvet och fick en liten lucka, men jag täppte till den i slutet av varvet. Laddade för spurt, men Ulrika svarade inte när jag tryckte på. En andraplats idag igen blev belöningen och fick famnen full av priser.

Lillmissen blev som vanligt lycklig när vi kom hem, tur vi har världens bästa kattvakt så vi vet han har det bra när vi är iväg :)