onsdag 23 juni 2010

Always look on the bright side of life...

Ibland är det en massa irriterande smågrejer som man inte märker för att de kommer en och en, men när de kommer i flock, ja då kan det kännas motigt.

Ett udda fel i självscanningen igår som de i kundtjänst aldrig hade råkat ut för (vilket kan innebära att de skiter sig fullständigt när jag ska handla nästa gång, bara för några bananers skull!). Antar att ingen blir förvånad att jag drabbas...

Tusen andra skitgrejer som tillsammans gör tillvaron lite jobbigare, som en seg soppa. Men det sägs att tur och otur jämnar ut sig, så jag hoppas på att det löser sig med verkligheten som kompensation...

Blev precis varse om att det är fler än jag som har jobbiga vardagsmotgångar, så det är väl bara att göra det bästa av det hela. Som till exempel se fördelen med att bli inlåst just idag, jag har ju lyckats skriva en hel del på min uppsats, även om 14 sidor plötsligt bara var 9. Kanske ska ändra teckenstorlek :S