onsdag 25 juli 2012

MTB SM

Ok, i år skulle jag inte köra SM. Skaffade ingen licens eftersom jag inte skulle köra. Ändå stod jag på startlinjen igår... Skaffade licens i sista stund och anmälde mig och igår var det då dags. Men kroppen hade visst lyssnat på huvudet och bestämt sig för att inte cykla fort. Helst ville den inte cykla alls, i alla fall inte uppför. Nerför gick bra men allt annat var miserabelt.

Snart dags för start
Benen gjorde riktigt ont och vägrade helt enkelt trampa. Efter målgång la jag mig och sov, och när jag kom hem så fick Henrik lasta ur så jag kunde gå och lägga mig. Antar att min kropp i och med detta berättade rätt klart och tydligt vad den ville denna dag.

Foto: Carina Börjesson
Tack Carina för langning och bilder!

Känns trist att kroppen inte ville, men samtidigt så kan jag inte vara särskilt besviken. För två månader sedan fanns inte SM på världskartan, och för en månad sedan började jag fundera på om jag kanske inte skulle köra ändå? Jag gjorde det, och nu har jag tagit ännu ett steg uppåt...