söndag 5 augusti 2012

Engelbrektsturen

Nu har det gått en vecka sedan jag körde Engelbrektsturen. Har varit på semester och inte haft någon uppkoppling.

Kroppen kändes inget vidare efter SM, och jag var anmäld till den långa klassen i Engelbrektsturen, Norberg. Körde ett pass med Henrik dagen innan och bestämde mig då för att byta till den korta motionsklassen. Kroppen var inte det enda som kändes rassligt, även bakhjulet kändes orent. Henrik öpnnade för att ta sig en titt, och då trillar det ut en massa kulor ur bodyn. Lördagkväll och vi befann oss som sagt ute i obygden... Ställde in mig på att enbart langa på söndagen, men Henrik fixade så jag kunde låna ett hjul (tack Wengelin för det!).

Tydligen hade det regnat mycket i Norberg dygnet innan race, för skogen var full av lera. Men det var en hel del väg att cykla på också. Kul var att vi cyklade lite på den gamla SM-banan i Klackberg - därifrån har jag roliga minnen!
Jag lyckades med mina mål - under två timmar och topp-10-placering, så jag var möjd med  min dag. Jag är glad att jag bytte klass, för jag hade nog inte orkat runt långa rundan den dagen.