söndag 13 november 2011

Fortsatt utveckling

Idag var det dags för rullskidor igen. 2 veckor sedan sist, så jag hade inga större förhoppningar på förbättring. Men även denna gång förbättrade jag mig, sänkte kilometertiden med ytterligare 15 sekunder, och körde samma runda som sist. Nästa gång för jag köra lite längre, så jag fortsätter att utvecklas. Henrik ger mig en massa tips på hur jag ska utveckla min teknik, och det hjälper ju såklart till att jag blir bättre och bättre. Nu behöver jag till exempel inte stanna längre innan jag ska svänga, utan vågar trampa runtlite. Och idag vågade jag rulla lite långsamt medans jag drack, fast jag fick stanna när jag skulle få ner flaskan i vätskebältet, en sak i taget ;)

Än är jag inte tillräckligt säker på rullisarna för att kunna köra några bra intervaller, så när jag kom hem så drog jag av ett tabatapass på TC, efter det kände jag mig rätt nöjd. Nu står en hallon/blåbärspaj i ugnen, belöningen för bra träining idag!