fredag 18 november 2011

Helg!

Två härligt lediga dagar framför mig nu, ska passa på att njuta av dagsljus imorgon, så det kan gärna få låta bli att regna.
Under veckan har jag testat lite olika träningspass. Gick och köpte ett 10-kort på Friskis för att få lite annan träning än löpning under veckorna. Denna vecka blev det Step up och Cirkelfys. Step up körde jag mycket för många år sedan och kom ihåg att det var en riktig pulshöjare och såg fram emot ett fartfyllt pass. Vad jag inte hade räknat med var att koordnination tydligen är en färskvara. Passet var rätt avancerat, så det blev mer träning för koordination än för hjärta. Lyckades dock hålla mig på brädan, det var en tjej som trillade av, vilket kanske visar att passet var svårt.
Igår var det dags att testa Cirkelfys, 14 stationer med 45 sekunder på varje. Det började med en genomgång på varje övning, men när det var dags att köra så visade det sig att jag hade minne guldfisk. Tack och lov visste de andra vad de skulle göra, så jag fick lite extra hjälp. I början av det andra varvet spelades Personal Jesus, och jag blev genast inspirerad att ta i lite extra. Det var ett jättebra pass, men tyvärr körde vi bara två varv, hade gärna kört ett varv till. Men en timmes promenad efteråt gjorde att jag ändå somnade ovaggad.