tisdag 29 november 2011

Varde ljus!

Imorse var det tungt, trött som en hel kamelhjord och fick verkligen kämpa emot John Blund. Men kort dag på jobbet då vi skulle iväg och bowla sedan. Jag var konsultmässig och la rabarber på jumboplatsen då jag inte har någon talang för bollsporter.

Sedan ner till elljusspåret, var ju så glad förra veckan över att ha hittat en belyst 3 km-slinga. Tyckte det var lite mörkt när jag lämnade bilen och kunde ganska snart konstatera att det inte var tänt. Joggade runt den övergivna campingen och blev uttittad av fyra rådjur som undrade vad jag pysslade med. Det undrade jag med... Hittade en lapp som talade om att spåret skulle tändas ca 10 minuter senare så jag joggade runt lite och kollade på schyssta hus och var lagom varm när spåret tändes. Då drog jag direkt igång med kräkfyror, vinterns första i löpardojorna. Aj. På den sista så kände jag vilken kantig stil jag hade, tänkte då att jag skulle försöka avsluta det hela någorlunda värdigt och försökte få det att se lite lättare ut. Det blev inte lättare, men kändes lite roligare i alla fall, och jag flyttade ju fokus från smärtan.

Även ikväll lär jag somna ovaggad.