måndag 28 november 2011

Omstart

Packade väskan och for iväg imorse. Skulle bara tanka, trodde jag. Macken hade strömavbrott och ville inte dela med sig av sin diesel. Nästa mack var kinkig och ville inte veta av kortet, men skam den som ger sig, tredje gången gillt. Vägen var kantat av fallna träd som tog upp halva vägbanan efter helgens storm. Hade för säkerhets skull en såg med mig, man vet ju aldrig. Fast var förutseende också och åkte lite senare och hoppades på att de som hade mer bråttom imorse hade röjt undan det värsta, och de hade skött sig. Tack för det :)
Mitt under ett förmiddagsmöte kom jag på att jag glömt necessären hemma. Egentligen hade jag nog klarat mig utan den, har nog inget oersättligt i den som jag är i akut behov av, men jag tog det som ett tecken att jag förtjänade att sova hemma inatt. Det var nog meningen att denna vecka skulle få en omstart.
Spinningen blev därmed inställd, men det finns ju andra sätt att plåga sig på. Styrketräning till exempel, det är en förrädisk träningsform. Medan man utövar det så känns det mest bra, men dagen efter känns det som man sovit på en stenbänk och dag två känns det som man blivit överkörd av en traktor... Det är då man ångrar att man tog ett konditionspass istället.