lördag 30 januari 2010

Tour of the universe

Skönt att se att man inte är värst...

Nästan en månad utan godis och läsk nu. Vissa dagar är hemska, men häromdagen fick jag beröm av tandläkaren, då kändes det bra. För så kul är det inte att skrapa tandsten, inte direkt på någon 10-i-topp-lista över roliga saker. Men det är lite som ett 4*4-pass, tufft medans det pågår men känns bra efteråt.

Märktes det var kallt imorse, -19 på vägen upp till Växjö idag. Intressant är att vissa molkyler saktar ner mer än andra i kylan. Detta leder till att flera bilar absolut inte kan röra sig fortare än 80 km/h, sedan verkar det som molkylsvängningarna liksom fastnar där, för inte kan de sänka hastigheten när det blir 50. Dessutom verkar det extra spännande att slicka mittlinjen. Intressant fenomen. Sedan när snön försvinner och temperaturen stiger upp till kring nollan så får de betongfötter på gasen. Känns som vissa bilförare misslyckas kapitalt med sin riskanalys.

För övrigt verkar jag inte se så terroristaktig ut längre, i måndags blev jag insläppt utan vidare, det såg tydligen inte ut som jag släpade med något otillåtet. Alltså, det finns massor av andra som är jätteduktiga på att ta bilder och filmer, då kan ju de roa sig med det så kan jag ägna mig åt att ha kul, det är därför jag går på konsert. Och det är opraktisk att röja med en systemkamera runt halsen :)

Snart är det dags för nästa konsert.