måndag 18 januari 2010

Mat?

Förra veckan var det halva priset på en mängd frukt & grönsaker. Affären försökte göra intryck av att de ville hjälpa oss förtappade själar till ett hälsosammare liv. Visst, jag hängde på och bunkrade upp med apelsiner och paprikor.
Idag när jag var och handlade var det smågodis strategiskt utplacerat strax innan frukt & gröntavdelningen. I reklamen kunde man läsa om extrapris på ovan nämnda smågodis och köp ett helt gäng med färdigrätter för ett oslagbart lågt pris. Dessa färdigrätter borde enligt min mening inte få hamna under kategorin människoföda. Osmakliga E-ämnen fyllda med sådant som inte ger kroppen vad den behöver. Då är jag övertygad om att det är bättre att stoppa i sig riktig mat och en näve godis istället. Livet är för kort för att slösas bort på dålig mat!


Nu håller jag mig undan godis och läsk första kvartalet på detta år. Det går faktiskt bra, men jag har drömt skumma drömmar om att jag ätit godis, sådant godis som jag inte gillar och ens skulle äta i vanliga fall. Varje gång blir jag dessutom illamående (i drömmen), så godissuget är inte särskilt besvärande. Förra året när jag gjorde samma sak hade jag en chokladkaka hemma i skafferiet som jag gick och luktade på när suget blev för stort. Inte ens det behovet har jag, men helt chokladfri är jag inte, efterrätter och bakverk får man ju konsumera, på helgen. Chokladmousse, eller varför inte poffkakor med choklad Sara? :)