måndag 23 maj 2016

40+ träning?

Fick ett förslag på fb om en sida med träning för oss 40+. Jag är väl mer gammalmodig och tror att typen av träning har mer med personlighet och intresse att göra än ålder, men vad vet jag?
Mitt träningspass idag var att jag cyklade med Junior på släp. På slutet av rundan närmade jag mig Vägga och tänkte att det vore häftigt att fixa den backen med "släp". Kastade en blick över axeln och såg att han sov, och då tänkte jag att en gång är ingen gång, fem gånger kan klassas som ett backpass.
Sagt och gjort, jag baxade upp ekipaget fem gånger, sedan var jag nöjd! När jag kom hem så upptäckte jag att jag hade satt nytt rekord på snitthastighet med Junior, så tydligen var det inte helfel att vila några dagar.
Undrar om det är typisk träning som rekommenderas för min åldersgrupp?