söndag 29 maj 2016

Sysselsatt utan TV

Så mycket borden. Kändes övermäktigt ett tag, men så ryckte jag upp mig och började jobba systematiskt för att bli av med dem, några i taget. Fortfarande mycket, men för tillfället känner jag mig inte dränkt av allt. Beror säkert på att arbetet fortskrider, men också en flyttad deadline hjälpte till.

Hade ambitionen att få till en riktigt bra träningsvecka den här veckan. Började bra, sedan blev jag toktrött men fick till ett bra pass igår. 4 timmar med bra tryck i backarna gjorde benen möra! Imorse ville Junior träna på att gå upp och ner för trappan, vilket såklart kändes i mina ben...
Kommer ihåg tiden innan barn, då kunde man lägga sig på soffan efter långpassen. Sådant känns väldigt avlägset nu, fantastiskt egentligen hur anpassningsbar kroppen är. För kroppen återhämtar ju sig ändå på något konstigt vis, trots att det kanske inte alltid finns tid för mat i nära anslutning efter träning,och vila... Nja, det får man försöka hinna på på natten.

Senaste beskedet om TV var att den kopplas på i juni. Tydligen behövde stadsnätet två veckor på sig att leta upp rätt knapp för att starta. Men har ju som sagt att göra ändå, så egentligen hade jag nog kunnat vänta med TV ett tag till. Men känns konstigt att beställa en tjänst i april och inte få den levererad förrän i juni. Allt finns ju på plats liksom?! Känns som en grej som man kan berätta om "när jag var ung..."