fredag 20 maj 2016

Inte förvånad

Jobbar med Långa Listan, den som aldrig tar slut. Planen för dagen var att få igång TV:n, eftersom jag inte orkat engagera mig sedan jag fick fibret påkopplat häromdagen. Tänkte att det inte borde vara rocket science. Hade ju fått igång internet, även om det var en provisorisk lösning.
Men glömde ju bort Murphy. Efter diverse samtal så hittade jag felkällan, efter "hoppsan, vi glömde visst tala om för dig att du behöver köpa en ny router" så blev det "hoppsan, vi glömde visst lägga in din beställning och det går inte att koppla på det ikväll". Suck liksom.
SÅ istället för att slänga upp benen och softa, som var planen så blev det inte Photoshop, som var plan b. Utan en massa pappersarbete som inte känns klart än, saftkok och så lite målning.
Men en sak kunde jag stryka från listan, då jag bokade in lite vardagslyx längre fram. Om jag inte tar med sådana saker på listan så får jag ju aldrig någon belöning för att jag är duktig. Det går ju inte att vänta med att boka tills man är klar med de stora grejerna, då får man ju vänta alldeles för länge på att bli bortskämd.
Men om 4-5 veckor, då räknar jag med att de tyngsta punkterna från listan är avklarade. Och om det verkligen är så, då är jag väl värd att bli bortskämd eftersom det är något som förföljt mig i snart 1,5 år.