söndag 14 mars 2010

Utecykling


Idag blev det cykling ute. Solen värmde, men lite vind var det. La rundan på rätt håll så vi fick motvinden i början.
Första utepasset på jag vet inte hur länge, och vilken skillnad det var med snöfria vägar! Dagen till ära hade jag nytt däck i bak, det gamla var helt slut. Kul också med sällskap, de pass jag cyklat ute tidigare i vinter har jag ju kört själv.
I början höll vi oss rätt lugna, jämnt tempo i distansfart, men när vi hade kommit igång så bjöd terrängen på lite backar, och då bara måste man testa om allt malande på trainer har gett någon effekt. Tror vinterns styrkepass på trainer gett effekt, för det kändes fint i backarna, kunde sitta ner och mata rätt länge. Vi var nöjda båda två när vi kom hem, nu känns det i benen att de fått jobba idag.

Igår kollade jag lite på melodifestivalen, och det var väl inte något vidare. Efter en lite stund började ögat klia och svullnade upp, riktigt ont gjorde det också. Tänkte om jag fått något i ögat och sköljde det. Men fortfarande när jag vaknade imorse så var det inte bra (men nu är det ok). Ska nog låta bli att titta på sådant som melodifestivalen, inte bra för ögonen...

Dags att fixa lite käk, ytterfilé av rådjur brukar smaka fint :)