fredag 19 mars 2010

Kvitto?

Imorgon är det dags. Dags för ett nytt test på Aktivitus. Hoppas på att få ett kvitto på att träningen har funkat i vinter. Har ju haft helt andra förutsättningar med träningen, men framför allt vilan, denna vinter. En vilodag har verkligen varit vilodag utan flera timmars trappspring. Träningen får godkänt, även om den rejäla förkylningen jag hade var något jag hade klarat mig utan, den "snodde" flera veckors träning. Men hellre nu än under säsong.

Idag var jag med om en intressant sak på affären. Stod och plockade åt mig mjölk när en gubbe kom och frågade var nyponsoppan fanns, den färdiga. Jag har aldrig köpt sådan och hade händerna fulla eftersom tetrorna var ovanligt spralliga så jag sa bara att jag inte hade någon aning. Men han sa att jag borde veta sådant. Fick kolla mig i spegeln sedan, men det stod inte allvetare i pannan på mig, och det satt ingen sådan lapp på ryggen heller. Fick aldrig klarhet i varför just jag borde veta var nyponsoppan bor.

Idag såg jag vintergäck. Mina egna befinner sig ca 10 cm under snön, men de finns andra som har snöfritt just där vintergäcken växer.
Regnade lite idag och en hel hög med plusgrader, så mycket av snön har försvunnit under dagen.

Köpt lite mer påskgodis idag, nu är det bara två veckor kvar :)