fredag 5 mars 2010

Långa dagar

Några långa dagar har det varit, men idag är det uppgifter som ska lösas på hemmaplan - skönt! Igår körde jag hemifrån före 6 och var hemma vid 21, däremellan skulle jag helst vara alert och social, gick bra men var hungrig som en varg när jag äntligen kom hem.Hem gick det nästan på dieselångorna, det kryllar inte direkt av mackar mellan Alvesta och Karlshamn. Men varför tanka tidigare än vad man behöver? :)

Vågen var inte snäll imorse, så det var bara att hoppa upp på trainern och försöka bränna bort den där kakan som slank ner på eftermiddagsfikat igår. Provade ett VR-program som jag inte kört innan, visade sig vara typ ett berg. Fanns inga motståndare att lägga till, men nästa gång kan jag åtminstone köra mot migsjälv. Fördelen är väl att vad som än händer så är det jag som kommer först nästa gång :)


Läsk- & godisuppehållet går fortsatt bra, nytt för denna vecka är ju oboyavhållsamheten. Måste erkänna att vissa dagar så längtar jag lite... Téförbrukningen har ökat markant denna vinter, beror nog både på att jag numera har strukit de söta dryckerna men också på att det har funnits ett behov av att värma sig vissa kvällar. Fast mitt té blir rätt sött eftersom jag anser det behövs honung för att det ska bli gott, helst citronhonung.