onsdag 3 mars 2010

Födelsedag

Grattis syster!

Imorse satt koltrasten och sjöng för full hals när jag cyklade till bussen. Fascinerande är att det stod samma nummer på bussen (vid bytet i Tingsryd)som det gjorde förra veckan, fast idag fick jag inte åka längre än till stationen. För tydligen stod det förstärkningsbuss, och då ska man veta att den inte går längre än så. Ingen idé att skälla på den stackars busschauffören för han är säkert inte med och bestämmer sådant, men ändå irriterande. Nu fick jag tips om en annan buss som gick vidare, men så klart hade jag missat den precis, och 28 minuters väntetid på nästa. Det blev promenad istället.

Hemresan blev roligare, går ju rätt mycket fortare att åka bil. Innan Bramstorp stod det en älg på vägen och funderade och funderade... och SÅ kom hon på en idé, att promenera över vägen. Kvar i skogen på andra sidan stod fjolårskalven och tittade långt efter mamma (?). Så nu vet jag att det är läge att hålla utkik där.Blev en sväng inom Börjes för att hämta nya katalogen, får väl se om det är något som behövs?

Igår blev det ett tröskelpass, börjar komma in i dessa igen och det känns ok, även om benen var trötta sedan. Idag blir det vila, lång dag imorgon, ska orka köra tidigt på morgonen och sent på kvällen...