söndag 10 januari 2016

Kanalbyte

Har inte funkat att byta kanal med fjärrkontrollen till teven på länge (misstänker att Junior hittat någon knapp)  men har ju kunnat byta kanal på fjärrkontrollen till boxen. Häromdagen när jag skulle stänga av den så funkade det inte, och det skramlade misstänkt från fjärrkontrollen.. Jodå, batterierna låg lösa däri, inte konstigt att skiten inte funkade.
Laddade hem en app för fjärrkontroll till teven, men det gick inte att byta kanal då heller. Suck liksom. Fipplade lite med knapparna på teven och försökte leta lite bland inställningarna och googla. Resultatlöst. Funderade och funderade, och så kom jag på en idé. Måste ju finnas en app till boxen, och mycket riktigt. Så plötsligt har jag flera kanaler att välja på igen. Blir säkert bra om jag någon gång får möjlighet att ha en tevekväll. Annars kan man ju bygga klossar halva natten också...

Idag blev det skidpremiär för i år (förra passet var ju förra året). Har ju dragits med förkylningen i 1,5 vecka, men idag var jag träningsbar igen. Mycket folk i spåret och sladdriga spår så det blev en timmes ganska lugn åkning. Skönt att röra på sig lite!