söndag 22 september 2013

Genrep

Igår testade jag att springa milen, som genrep inför Lidingö Tjejlopp. Eller, de flesta anser säkert att det tempo jag håller inte är värdigt att kallas springtempo, men för min del var det knappast någon avslappnad joggingrunda. Sprang i Nytorpet, där det är relativt kuperat och nästan bara stigar. Jag gissar att underlaget är något enklare nästa helg, men som kompensation så är det nog lite fler höjdmeter.
Så nu har jag satt några realistiska mål, och hoppas på att jag kan nå även mitt "svåra" mål.
Efter genrepet så red jag islandshäst ett par timmar med syster, och det var riktigt kul så vi har redan bokat in nästa tur.
Sedan skannade Henrik och jag av vårt kantarellställe, men det fanns näsyan inga svampar alls, så vi åkte till Alböleleden istället och lyssnade på kronhjortar. Lika häftigt varje år, men bästa viltupplevelsen igår var när vi kom nära en flock vildsvin. Stod länge cirka 10 meter ifrån och tittade och lyssnade (de smaskade ordentligt!) innan det kom en vindpust från fel håll och de fick vittring på oss. Sedan var energin slut för den dagen!