fredag 1 februari 2013

Glad

Invägning imorse. Lite spänd var jag allt, skulle vågen vara snäll nu när jag varit duktig i januari? Förra året var den ju inte snäll, avstod godis och läsk men ingen större skillnad viktmässigt.
Som sagt osäker, men ändå har det känts bra, börjar känna att det finns muskler därunder det värmande lagret. Hållt mig frisk och kunnat träna, och vet att jag satt lite nya muskler iom skidåkningen.
Jodå, vågen var snäll, likaså måttbandet. Trodde först inte på vågen med efter femte vägningen så insåg jag att mitt kämpande gett resultat. Inte så många kilo om man jämför med folk som går på pulverdieter, men jag har ju velat träna bra ochtappa fettvikt utan att det går ut över träningen. Januari får MVG i det avseendet, och jag är så stolt att jag fixat att bli av med de kilon som jag la på mig i slutet av Kalmarperioden förra året!
Fram till Tjejvasan kommer jag att fortsätta vara restriktiv med godis och läsk, och fokusera på träningen för att ge migsjälv bästa möjliga förutsättningar att genomföra den på ett bra sätt. Har redan planerat vad jag ska äta för godis i bilen på väg hem :)
För mig är det viktigare att träningen funkar än att gå ner ett visst antal kilo, så så länge det funkar genom att ta bort onödiga kalorier så är det bra, men att börja dra ner på maten så jag inte orkar med träningen, då blir det ingen glad Sofia. Och man vill ju vara glad...