tisdag 15 januari 2013

Soffmonster

Idag kändes det som det var hundra mil hem från jobbet. Jag körde och körde, och faktiskt så kom jag hem till slut. Henrik hade maten nästan klar när jag kom hem, underbart!
Käkade framför tv:n, och vad händer? Jo mitt i paltkoman så slår soffmonstret till och rövar bort mig till drömmarnas land. Vet inte riktigt vad som hände där, men när jag återvände till verkligheten så var jag allmänt groggy och brosket i örat alldeles knöligt. Antingen blev jag överkörd av en bulldozer eller så behöver jag byta ut kuddarna i soffan...

Trots allt fanns det lite kväll kvar efter detta, och den tiden tillbringade jag på TC. Veckans tröskelpass undanstökat, nöjd. Nu har det äntligen kommit lite ny snö och minusgrader (-12°C för närvarande), så jag hoppas på lite skidträning på hemmaplan i helgen.
I helgen som gick for vi till Svartbäcksmåla bara för att få lite träning på snö. Vi var inte ensamma om den tanken då det var väldigt mycket folk där. Vi kasade runt rätt många varv där - ingen aning om hur många (får kolla i pulsfilen vid tillfälle) men tillräckligt för att bli trött. Och just det, för att träffa soffmonstret när vi kom hem.