tisdag 1 januari 2013

Barmark

Nu är det tillfälligtvis uppehåll med snöträningen - tyvärr! rullskidorna har fått vila i flera veckor, men idag åkte de fram igen. Tungt och inte alls lika vackert som det var i Högbo med snötyngda träd, eller lika spännande som i Storvreta där man kan träna på att köra utförs och svänga - samtidigt! Men kom ut i alla fall och är glad över det.

Träningen har gått ungefär som planerat till jul, och förra veckan gick över förväntan. Och eftersom det var nyårsafton igår så känns det lägligt att lägga i nästa växel nu. Och som vanligt så återvinner jag. Över jul blir det alltför mycket frossa, så nu ska jag avsockra mig. Begränsa godis- och läskkonsumtionen. Så nu kommer det en period när jag kommer att tycka synd om migsjälv, men förhoppningsvis kommer min kropp att tacka mig, och vara snäll och glad och inte bli sjuk stup i kvarten.