söndag 26 augusti 2012

Husmusen - RIP

Gick upp i tid och var riktigt laddad för ett cykelpass imorse. Solen sken och ingen nämnvärd vind, det skulle bli en fröjd att komma ut med Madonen!
Nu blev det inte så. Idefix visade sig vara starkare än vad vi trodde när han sköt upp dörren till uterummet och tog sig en sväng. Eftersom vi hade bestämt tid så kunde vi inte vänta, så jag drog det korta strået och fick sitta hemma och vänta på katten.

Tydligen så var han på långpromenad, så jag bytte om och tog tag i förrådet som behövdes städas. När jag baxat ut en massa saker så behagade han att komma hem. Madonen fick vila eftersom det blåste upp, men det är mer plats i förrådet nu i alla fall. Lite kvar att greja med, men det stora (som jag tänkte göra förra året) är gjort och det känns bra!

Satt och läste i fåtöljen inne efter det, och isen kom in. Men något pep och jag fick syn på att han hade något i munnen. En mus! Mig veterligen har han aldrig fångat något större än en harkrank förut (frånsett den Rödstjärt som flög in i munnen på honom, men den räddade vi), men nu så! Stolt släppte han ner den på parketten. Resten skriver jag inte om.

Jägarn
Troligtvis var det samma mus som nästan landade på Henriks fötter när vi hade grävt klart ute igår.