söndag 3 juni 2012

Kattegattstouren 2012

Hittills i år har det inte varit fullt fokus på cykel, har helt enkelt prioriterat annat. Men Kattegattstouren brukar vara en trevlig tävling, och den ville jag inte missa i år heller. Har ju ingen licens och tränat rätt lite, så det fick bli Sport-klass.

Det visade sig att det gick bra att köra på rutin och pannben. Igår Matade jag järnet och kom först i mål i min klass, 2:28 tillgodo. Blodsmak i munnen och prologhosta resten av dagen, men det var det värt.Av bara farten så nådde jag två mål som jag bara hade hoppats på att fixa, men inte riktigt trott på.


Dagens race var på samma bana fast på "rätt" håll. Det blir snabbare och tightare på det hållet, men jag ville vara först även denna dag, vilket jag lyckades med.Benen var stummare idag, men jag slapp blodsmaken och prologhostan.

Jag är mycket nöjd med mina race denna helg, jag hade inte alls vågat hoppats på att kunna prestera såpass bra som jag gjorde. Det gav lite ny motivation, och jag hoppas att jag kan komma igång bra med träningen igen snart!