tisdag 31 maj 2011

Borlänge tour

3 dagars tävlande i Borlänge i helgen, 3 etapper.

Fredag; Prolog 2,2 km
Enskild start med 30 sekunder mellan varje startande. Strax efter min start häller någon en hel bassäng med vatten från himlen. Jag stänger ögonen och fegar på rötterna, inte det smartaste om man vill få en bra tid. 6:a.

Lördag; XC 2*8,5 km
Vet inte vad som händer i starten, alla andra trampar fort och jag verkar trampa mindre fort. Hittar dock ett bra spår (med bra rull) och är med. Ett tag. Många av mina "klasskompisar" har mer bråttom uppför backarna men känslan börjar komma. Slutar 5:a och klättrar en placering i totalen.


Söndag; Tempo 10 km
Individuell start med 30 sekunder mellan varje startande. Går ut som 3:a. Jagar ikapp och om de som startade före mig och lyckades hålla de jagande bakom, kommer först i mål i klassen. Tiden räcker till en fjärdeplats, vilket också blir slutresultatet.



Samma slutresultat som förra året men betydligt nöjdare. Känslan blev bättre och bättre för varje etapp, vilket känns lovande.