tisdag 10 maj 2011

Återhämtad?

Nu har väl kroppen återhämtat sig lite från helgens dubbelrace. Kroppen känns lite bättre idag, mest trött bara.

Har ju inte skrivit så mycket om racet i söndags, och nu börjar det kännas avlägset. 4 varv kördes på en torr bana av långloppskaraktär dvs trampa trampa trampa. Missade starten helt då jag drog ur foten ur pedalen så plötsligt satt jag inte fast någonstans. Nåja, på 2 mil så hinner man ju reda upp det.
In mot mål hade jag Carina (D40) precis framför, men när jag ska trampa till och utmana i sista backen så knyter sig låret och jag får parkera och lida lite istället. Men det var ju inte långt till mål så det var bara hoppa upp på cykeln och rulla i mål.


Våretcken blir till sommartecken, häggen har ju blommat någon vecka nu, och syrenen börjar slå ut. I fredags såg jag en svala, men det gör ju ingen sommar. Idag såg jag fler.