söndag 27 februari 2011

Reklam

Gillar inte reklam, det gör t ex att TV-tittande känns ineffektivt. Men jag har effektiviserat mina favvoprogram genom att starta boxen när programmet börjar, fixar lite och börjar kolla lite senare. Då kan man kolla på programmet när det går på TV och spola förbi reklamen, då är man färdig ungefärs samtidigt som programmet är klart IRL.

Har snikversionen av Spotify så där får jag dras med reklam. UNder dagens träningspass var det reklam för ett dejtingföretag under VARENDA reklampaus. Typ. När man sitter och mosar en himla massa Watt på TC, svettig och sprängfylld med trötthetsämnen, så bryr man sig inte ett jota om vilka som kan träffas på nätet osv. Men söndagkvällar kanske är den mest effektiva tiden för den typen av reklam? Spär på söndagsångesten liteför en del kan jag tänka. Annars brukar det ploppa in en massa bisarr musik som de vill man ska lyssna på eller spellistor de vill man ska ladda ner, hade varit helt ok om det hade varit musikstilar som hade åtminstone varit lite intressant, men oftast blir det sådana enorma kontraster så öronen börjar blöda.

Jag har valt att ha en reklamfri blogg, jag vill att de som läser ska slippa störas av slumpmässig reklam precis som jag helst vill slippa reklam mellan låtarna eller ännu värre mitt i mitt favvoprogram.