onsdag 9 februari 2011

Blåst och sliten

Vaknade natten till igår av att vinden ven utanför, väntade mig nästan att taket skulle lyfta ett tag. Efter att ha legat och lyssnat på vinden ett tag var det dags att kliva upp. Trött som alltid vid den tiden på dygnet bestämde jag mig för att om det var klass 3-varning så var det nog säkrast att inte ge sig ut. Men det var bara klass 2, så det blev till att ge sig iväg.

Ofta när man läser träningsbloggar brukar skribenterna skriva om när det går bra, men när det går dåligt så blir det tyst på bloggen under några dagar, tills det går bra med träningen igen och de är förbi svackan. Vet inte om det beror på att man inte vill visa sig svag eller om det är för att man kanske inte har några andra intressen att skriva om, inget som man vill visa offentligt i alla fall?  För annars tycker jag att när träningen inte funkar, då har man ju i alla fall tid att blogga.

Min träning funkar inte alls just nu i alla fall. Vet inte om kroppen är sliten, men idag var jag med om en grej som jag inte varit med om jättemånga gånger förut, och aldrig vid så låg belastning. Försökte mig på kräkfyror, men kändes inte alls bra. Trots lägre belastning än vanligt så la kroppen av en bit in i andra intervallen. Huvudet säger fortsätt kämpa men plötsligt får kroppen nog och bara slutar. Intressant, men inte alls kul. Kanske sa den till mig att nu får jag banne mig ge mig och låta den vara någon dag?