lördag 2 oktober 2010

Tight KM

Idag avgjordes CK C4s klubbmästarskap på fina stigar i Uddarp. Banan var delvis densamma som på tidigare träningstävlingar, med inslag av nya stigar. Detta gjorde att det inte blev så långdraget på grusvägarna, utan mer avbrott med roliga stigar. I damklassen så var det Maria och jag som fightades, 4 varv fick vi köra. Vi brukar vara jämna, och så även idag.
Fick en riktigt bra start, och det fick Maria också, hon gick om mig ganska tidigt och fick en liten lucka. Men hon var inom synhåll, och jag ville inte släppa mer. När hon fick lite växelstrul gick jag om, men ute på grusvägen drog hon förbi som en raket. Segade mig närmre på stigarna och var ikapp innan varvning. Hade bättre fart uppför backen vid varvningen och passade på att trycka till. Hörde Maria bakom, men jag lyckades hålla henne bakom även på de mer lättåkta partierna. Fight ändå in på mållinjen, men gick segrande ur den striden med 3 sekunder tillgodo. Årets tightaste race blev alltså på KM! Riktigt kul med race när det är så jämnt. Efteråt bjöds det på korv och snack med klubbisarna, den sociala biten är också viktig.

På kvällen var vi ute på Kulturnatten. Blev både museibesök och andra kulturella aktiviteter, som gjorde oss hungriga. Blev att äta ute ikväll, tack mamma! Efter fyrverkeriet var vi trötta och åkte hem, nu väntar Berglins nya seriealbum innan det är dags att sova.