torsdag 7 oktober 2010

Vinterträning

Förra vintern kallade jag mitt program träningsprogrammet from hell. Många timmar och många intervaller var det, riktigt stolt att jag fixade det. Nu närmar sig en ny vinterträningsperiod, och igår damp vinterns program ner i mailboxen. I mailet stod det att programmet är tuffare än förra året...
Efter att ha studerat programmet så tror jag honom, tränaren. Inte samma volym, men vissa pass gör det nästan ont att bara läsa om. Ur beskrivningen från ett av passen "...Känns inte detta pass extremt obehagligt har du inte tagit i tillräckligt..." Har man någon gång kört ett wingatetest så tänk hur det kändes efter det, sedan ska man smäcka 4 till efter det. Tror jag ska ha en hink bredvid mig på dessa pass.

"All he ever gives us is pain..." Beredd att hålla med, men jag räknar med att vara extremt nöjd för varje veckokryss.