måndag 30 augusti 2010

Dynamitracet

I lördags var jag iväg och red på morgonen, riktigt härligt med värmande sol. Hemma kom det en störtskur, riktigt glad att jag slapp den! Sedan for vi till Uddevalla. Testade banan ett par varv. Den var lerig men inga större konstigheter. Den börjar med en jättelång asfaltsbacke, så fältet är naturligt seedat när man kommer till skogen. Sedan testade vi lite olika spårval (bland kantarellerna!) så det tog tid att ta sig runt! Men efter ett par varv kände vi oss nöjda och åkte tillbaka till hotellet för dusch, käk och godis.
Denna resa blev det hotell då det var tydligen flera andra evenemang i Uddevalla denna helg. Men det var rätt skönt också. Elmanövrerade sängar var inte helt fel framför tv:n!
Med start mitt på dagen kunde vi sova länge och njuta av hotellfrukosten Jag skulle köra fem varv, och de jag skulle köra emot är bra mycket snabbare än vad jag är, så motivationen var inte jättehög. I slutet av fjärde varvet blev det jättekallt (temperaturen föll med ca 6 grader!) och började regna mycket. Vid varvningen så sa de att jag inte behövde köra sista varvet, utan fick placering ändå. Det var jag bara glad över, regnet gjorde det halt i skogen, men kylan var värst. Nu var jag nöjd ändå, trots att de andra tjejerna var långt före så var det kul att cykla.

Imorse när jag vaknade kändes kroppen verkligen som att den hör hemma i veteranklass...