fredag 10 mars 2017

Lite är bättre än inget

Solen värmde genom fönstret på jobbet idag och jag drömde om en cykelrunda efter hämtning av Junior. Men när jag  skulle köra hem efter jobbet så var det inte alls särskilt skönt i vinden, och det var något regnliknande i luften. Urrk. Hämtade på förskolan och det tog som vanligt ganska lång tid att ta sig hem. EN av måste nämligen hoppa i varenda vatten(gyttje)pöl som finns på hela vägen hem, kolla läget bakom varenda sten och gå baklänges uppför jobbiga backen som är nästan hemma. Just det där att gå baklänges uppför en brant och lång backe kanske är ett bra knep? Man slipper se hur långt det är kvar uppåt, man ser bara en rolig nerförsbacke istället...

Nåväl, vi kom hem tillsslut och jag tänkte att nä vadfasen, jag kan inte sitta härinne och glo hela kvällen så det blev en liten runda med Junior i barnsitsen. Han älskar att åka bakom mig på cykeln, och i första nerförsbacken med lite svängar så kände han nog lite fartkänsla
"Wow" hörde jag honom säga flera gånger. Blev en humörhöjare för oss båda, perfekt inledning på helgen!