söndag 5 mars 2017

Bara ut och cykla?

Planen var en cykeltur på förmiddagen eftersom det skulle bli snö på eftermiddagen. Helst hinna hem innan målgången på Vasaloppet också.
Gick upp vid 8, kollade starten och två minuter senare vaknade Junior och kom ner för trappan.
Fixa iordning frukost, se till att båda får i sig frukost, helst sittandes vid bordet. Borsta tänderna och klä på. Sedan byta tröja på Junior som lyckats blöta ner sig. I med linser på mig. Byta blöja på Junior. Få på mig träningskläder. Byta tröja och byxor på Junior som blött ner sig. Klä på overall, mössa och skor på Junior, släppa ut honom innan han blir överhettad. Få på migsjälv ytterkläder. Fixa vattenflaska. Argumentera om vantarna ska vara på eller av (blev en kompromiss, tunnare vantar). Konstatera att vagnen egentligen behöver pumpas men prioriterar att komma iväg.
Ner med Junior i vagnen. Hänga på vagnen på cykeln, snabb check om jag fått på mig de kläder jag tänkt, Junior sitter fast o har det bra och sedan iväg så jag hinner tillbaka för att se målgången. Känner mig uppvärmd innan jag ens kommit upp på cykeln... Blåser halv storm, och ekipaget har både schysst vindfång och schysst vikt, känns rejält i benen och hastigheten är inget att skryta med.
Hinner hem innan målgång, och har en son som sprudlar av energi och vill göra en massa saker...