torsdag 30 juni 2016

Simning

För två år sedan lärde jag mig crawla och gjorde sedan Kustjagaren där jag crawlade alla sträckorna. Veckan efter simmade jag Tjejsimmet i Vansbro, vilket inte kändes så bra, crawlade bara en liten bit.
Nu har jag tagit upp det där med simning i öppet vatten igen. Första passet var för en vecka sedan. Då tyckte jag det var jobbigt med mörkt (och kallt) sjövatten, men tog det i min takt och kände att det kanske kunde finnas lite crawl kvar, men kändes avlägset.
Den korta våtdräkten har tydligen ändrat storlek under den här tiden, eller så blev den uttöjd på Kustjagaren när jag sprang med den på... I vilket fall som helst så är den rätt luftig, så i helgen testade jag den långa, som satt betydligt tightare. Kollevik bjöd på +22°C och betydligt klarare vatten och då funkade crawlet bättre. Men orken... Muskler som inte används har en benägenhet att bli svagare och mindre uthålliga, så även simmuskler.
Försökt locka fram vad som finns i kroppen, det är väldigt nära nu till den sista delen av Halvklassikern.