söndag 19 juni 2016

Göteborg

Syster och jag drog till Göteborg ett par dagar. Sova en hel natt, shopping (kläder och choklad) och MTB för min del stod på schemat.
Aktivitus hade ett MTB-event för tjejer på torsdagskvällen som jag deltog i. Jättefin cykling, trevligt sällskap och proffsiga ledare gjorde det till en bra kväll, trots att solskenscyklisten fick lite regn på sig...
Men konstaterar några saker
*tränar man inte i teknik så tappar man den. På alla sätt.
*MTB är en pulshöjare! Trodde jag var hyfsat vältränad men flåsade som en blåsbälg.
*att bli förälder har gjort mig till en fegis. Tänker på konsekvenserna om jag kraschar och fegar ur. Irriterande, för det är ju ofta då det går åt skogen, när man fegar...
*MTB är här och nu. Ett perfekt sätt att slippa tänka på verkligheten.

Efter att ha fått sova en hel natt (!) så shoppade vi loss lite. För min del var det nödvändigt eftersom jag och mina kläder bara är halvkompatibla nuförtiden. Det funkar men inte alltid så bra/snyggt. Så jag grabbade tag i en expedit som fick hjälpa mig med storlek och passform. Det slutade med att jag köpte plagg i storlekar jag aldrig ens tittat på! Känns som att min självbild och verkligheten inte är riktigt i fas.