tisdag 11 juni 2013

Rikt djurliv

Förutom att vi har världens mysigaste katt hemma så har jag ju faktiskt till vildare djur på jobbet, precis utanför fönstret. Förutom kaninfamiljen som skuttar omkring utanför (iaf tidiga morgnar och sena kvällar när det inte är så mycket folk i rörelse) så har jag en stenskvätta och en sädesärla. När jag har något marigt som ska lösas så tittar jag ut på sädesärlan som springer omkring och vippar på stjärten.
Idag utökades "Naturprogrammet" utanför, då det plötsligt kutade omkring en jättesöt ullboll, en stackars förvirrad måsunge, vet inte om den hade trillat ur bot, för vi har inte sett någon ligga och ruva där. Föräldrarna hittade den iaf, och kom och kräktes upp mat till den som på värsta naturprogrammet. Tacksam för att jag inte är fågel och behöver äta spyor ;)

Vaden gjorde jätteont igår, men idag är det betydligt bättre, åtminstone när jag är uppvärmd, så det finns hopp. Men får bli lugnt ett litet tag till så det inte kommer tillbaka.
Nu ska kisen och jag sova!