fredag 14 juni 2013

Depeche Mode, Köpenhamn

Igår blev det en tur till Köpenhamn med Henrik, Charlotta och Per för att kolla på Depeche Mode i Parken. Stannade till i Sverige för att käka på Pizza Hut, och eftersom jag inte besökt den kedjan sedan jag var i Bryssel för 6 år sedan så hade jag ingen kolla på att de tog rätt god tid på sig att få fram mat och ta betalt och sådana grejer, så vi kom över till Danmark lite senare än tänkt.

Eftersom det var 42 000 andra som också skulle kolla på Depeche igår så var det rätt dåligt med parkeringar, och i stopplysenas stad så tog det rätt lång tid att ta sig fram, men till slut så hittade vi en som egentligen inte var så långt ifrån.

Våra platser visade sig vara kanonbra! I Parken sitter man mycket närmre scenen än på stadion i Bratislava, och stämningen var verkligen på topp! Tack och lov hade de taket på på arenan, då det började regna precis när vi hade parkerat bilen... En röjig och alldeles underbar kväll!!!

Som tur var så var Henrik pigg, för trots cola så tvärsomnade jag på hemvägen, och fick därmed lite sömn, välbehövligt så vi kom hem ca 2.40 Unnade migsjälv en kortare sovmorgon imorse (ända till 7) innan jag gick upp för att åka och jobba. Stämningen från gårdagen höll i sig i min kropp, och jag var faktiskt rätt pigg hela arbetsdagen. Ikväll lär jag träffa kudden lite tidigare.