tisdag 25 juni 2013

Matt

Idag var jag duktig. Jag hade med mig träningskläder och körde direkt till Vägga efter jobbet, och fick ihop 1500 meter i bassängen. Riktigt skönt nu när utebassängen är öppen, det blir inte lika många vändor i en 50 meters-bassäng. Lyckades dessutom ta första kilometern på mitt tidsmål för Vansbro, så jag vet att det går. Fast det är klart 10°C kallare och motströms där, men alltid lättare när man vet att det går.

Kom hem och såg att jag fått ett erbjudande om att bli Nyckelkund på min bank, en tjänst som kostar 300:-/år. Den tjänsten jag använder höjer de från 0:- till 150:-/år, så för min del finns det inget att tjäna på att anta deras "fantastiska" erbjudande. Det knäppa är att de inte talar om att de ska börja ta betalt för sina tjänster i klarspråk, utan de berättar bara vilken förmån det är att anta deras erbjudande. Det retar mig när de inte talar om saker i klarspråk, utan lindar in det som om det faktiskt vore något bra. Men, det finns ju andra aktörer på marknaden, så det är väl läge att kolla av vilka som är intresserade av att behålla sina kunder.