lördag 4 maj 2013

Wendes GP och tempo

Tävlingspremiär på cykel idag,  landsväg. Egentligen är jag inte i någon vidare tävlingsform, men hemmatävling och behov av bra träning gjorde att jag valde att ställa upp i Sportklassen.
Dagen började tidigt med start i GP-loppet redan 8.35. Jag var positivt överraskad när jag hängde med klungan de tre första varven (av fem), sedan blev alla ryck för mycket för mig.
Resteb av tävlingen hade jag sällskap av en annan tjej i min klass, och sista varvet försökte jag att tänka taktik och lyckades spurta in före henne, vilket gav en tredjeplats, positivt överraskad!
Tempot var rätt blåsigt, utvägen var motvind och hemvägen hade jag krampkänningar. Inte 100% nöjd med min femteplats, men det beror antagligen på att jag satte lite för höga krav på migsjälv. Nu hem och vila efter en heldag i sol (och pollen).